Seminar Kenal Huruf

Seminar Kenal Huruf

  • Hanya Dalam Masa 1 Hari, Anda Boleh Kenal Huruf dan Mula Baca Potongan Pendek Ayat Quran


      Kepada tuan/puan yang dihormati...

      • Rasa malu sebab masih tak boleh mengaji?
      • Huruf tak kenal. Lagi lah keliru jika huruf bersambung.
      • Seminar dan kelas dah banyak join. Macam-macam buku dah beli.
      • ......tapi masih tak boleh mengaji?


        Habis tu?

        Apa pilihan anda untuk boleh mengaji Alquran?


        Memperkenalkan
        Seminar Kenal Huruf
        Perhatian!

        KELAS INI BUKAN UNTUK MEREKA YANG:

        > Sudah mahir mengaji Al-Quran

        > Sudah boleh mengaji Al-Quran dengan lancar

        > Sudah hafal semua nama hukum-hukum tajwid

        *Ini adalah sesi praktikal bagi orang dewasa yang ingin belajar MENGENAL HURUF DALAM MASA SATU HARI.
        ** Kami sangat menjaga privasi pelajar hanya yang benar-benar tidak mengenal huruf sahaja dibenarkan masuk ke dalam kelas ini.

        .



        Dalam Seminar Kenal Huruf, anda akan dapat belajar topik-topik yang BEGITU PENTING iaitu:

        .

        .

        Bab 1:  "Konsep Asas Suku Kata Alquran"


        Kenapa rasa susah sangat nak belajar Alquran ni? 

        Sebab kita tak mula belajar daripada asas.


        Selama beberapa tahun mengadakan kelas Alquran untuk dewasa, saya banyak tekankan pemahaman konsep.


        Apabila asas 'clear'

        Proses seterusnya belajar jadi lebih mudah

        .

        .


        Bab 2: "Bentuk Huruf Tunggal"


        Kenapa susah sangat nak kenal huruf?

        Huruf yang paling susah nak ingat adalah;

        Sod

        Dhod

        Tho

        Zho


        Dalam kelas ni kita semua belajar semua bentuk huruf.

        Kita juga belajar 'trik' mudah untuk senang bezakan setiap huruf. 

        Sebelum ni rasa susah sangat nak kenal dan ingat huruf? 
        Dalam kelas nanti akan rasa senang je! PERCAYALAH.

        .

        .

        Bab 3: "Bentuk Huruf Bersambung"

        "Apabila huruf tunggal saya boleh baca.. 

        ...Tapi bila dah bersambung saya jadi tak boleh baca laaa ustaz"


        Ada yang turut hadapi masalah macam ni?

        Kita kongsikan cara untuk mudah nak kenalpasti huruf apabila bersambung.


        Caranya mudah sahaja iaitu dengan cara mengira __________ .  (kita bincang lebih lanjut dalam kelas)

        .

        .

        Bab 4: "Bacaan Pelbagai Baris"


        Keliru dan pening apabila huruf ada banyak baris?


        Apa cara nak bunyikan huruf apabila ada pelbagai baris?

        Kenapa kita perlu bunyikan dengan bunyi berbeza?


        Apa cara nak bunyikan dengan tebal atau nipis?

        Adakah setiap huruf cara sebut apabila baris berlainan itu sama?

        .
        .

        Bab 5 (Bonus): "Cara Shortcut Baca Panjang Pendek"


        Huruf dah kenal, boleh ke terus praktis dengan baca Quran?


        Apabila huruf dah kenal, maksudnya kita sudah mula memahami asas.

        Praktikalnya kita akan terus lakukan dengan membaca potongan pendek ayat Quran.


        Apabila nak praktis baca Quran, kita perlu kuasai tajwid.

        Kami kongsikan cara shortcut untuk kuasai tajwid tanpa hafal nama hukum tajwid!

        .

        .


        Ada banyak persoalan?

        "Betul ke satu hari boleh kenal huruf?"


        "Saya huruf langsung tak kenal, betul ke ni boleh mula baca Quran lepas kelas?"


        "Saya ni memang betul-betul last mengaji waktu sekolah, sekarang dah pencen baru nak mula belajar.. boleh ke mula belajar?"

        .


        Semua persoalan ini kita jawab dalam Seminar Kenal Huruf.

        .

        .


        Apa janji kami dalam sesi Kenal Huruf ni? 


        1. Kami akan bantu anda daripada Tak Kenal Huruf sampai boleh baca potongan pendek ayat Quran dalam masa 1 hari.

        2. Seminar kenal huruf fokus membantu orang dewasa yang mahu belajar Al-Quran dari asas.

        3. Sesi seminar privasi dan khusus untuk dewasa, tidak bercampur dengan kanak-kanak atau remaja.

        4. Pelajar akan belajar dengan kaedah yang praktikal, mudah difahami dan terbukti berkesan!






        Sesi-sesi yang lepas dan apa kata peserta?


        "Dalam beberapa jam tu.. saya dah mula yakin nak sebut huruf"

        - Tuan Fazli Shah


        .

        "Rasa berbaloi sangat-sangat belajar dalam kelas ni.. Selepas ni rasa nak lancar mengaji juga macam orang lain"
        - Kak Imah


        .

        "Saya rasa banyak belajar tentang sebutan huruf-huruf dalam sesi ini. Senang faham dan terperinci sebab ustaz dah terangkan huruf tebal nipis tu dari awal"

        - Tuan Sulaiman


        .

        "Setelah lama tak berguru dan jarang praktik, bacaan pun dah lupa. Ternyata apabila belajar semula beza belajar waktu kecil dan sekarang bila dewasa"

        ~ Tuan Arus Sulaiman, Shah Alam





        "Chah dah tau cara best faham dan shortcut tajwid. Senyum je dalam kelas. Inilah shortcut yang selama ni dicari!"

        ~ Chah Maisarah, Pensyarah Politeknik 





        "Kaedah Unik dan Senang Faham"

        "Kaedah yang digunakan oleh Celik Alquran dalam 

        kelas Celik Huruf dan Celik Tajwid ni unik dan senang difahami"

        ~ Akmal 


        "Sebelum Ni Saya Memang Kosong Tak Kenal Huruf"

        "Sebelum ni saya kosong. Taktahu baca. 

        Lepas habis kelas saya dah  boleh mengenal huruf

        dan boleh baca ayat yang panjang-panjang" 

        ~ Cikpuan Nora, Pasir Gudang Johor


        "Kaedah Express Bagi Yang Tak Banyak Masa"

        "Saya telah jumpa suatu kaedah belajar mengaji yang express 

        bagi mereka yang tidak mempunyai masa" 

        ~ NorAsyikin, Tebrau Johor


        "Dah Boleh Jadi Imam untuk Anak Isteri"

        "Terima kasih ustaz, saya seronok sangat. 

        Sekarang dah boleh jadi imam apabila solat dengan anak isteri saya!" 

        ~ Tuan Razak



        Suasana dalam kelas sebelum ini...






        NAHHH..

        Sekarang terpulang kepada anda. 

        Untuk sertai atau elakkan diri.  

        Yang pasti saya tidak rugi apa-apa. 


        Saya hanya ingin berkongsi dengan anda yang betul-betul ingin belajar. Sangat merugikan apabila peluang untuk belajar telah hadir namun kita bertangguh untuk belajar hingga buatkan kita masih TAK BOLEH MENGAJI.


        Punca TAK BOLEH MENGAJI adalah sebab TIDAK KENAL HURUF. InsyaAllah dalam Seminar Kelas Huruf ini kita akan bantu tuan puan untuk boleh kenal huruf. Selepas kenal huruf, pasti boleh mula baca potongan pendek ayat Quran.


        Harga yang saya tawarkan juga tak masuk akal.  


        Cuma, kali ini saja, saya benar-benar ingin bantu selepas saya melihat betapa ramai yang masih tidak tahu cara yang mudah dan praktikal untuk mengenal huruf.


        Semua kini terserah pada anda...

        Yang bersungguh, akan kekal bersungguh dan bertindak dengan mendaftar.


        Yang main-main atau sekadar riki, anda tidak akan dapat apa-apa melainkan masa anda terbuang dengan membaca posting panjang ini.


        Bagi yang bersungguh-sungguh, maklumat ini untuk anda !



        MAKLUMAT KELAS

        TARIKH: 26 November 2022

        WAKTU: 9.00pagi - 6.00petang

        LOKASI: Bandar Baru Bangi 

        YURAN: RM250 RM140



        DAFTAR SEKARANG ATAU ANDA MEMANG AKAN TERLEPAS TERUS PELUANG INI.


        P/s: Sampai bila anda ingin tangguhkan hasrat untuk belajar mengaji?



        Langkah Seterusnya?
        Sila lengkapkan borang dibawah.


        P/s: Jika ada persoalan boleh hubungi Cik Hafifa dengan menekan link ini



        Perhatian! Sila lengkapkan borang di bawah.

        Ruangan yang wajib diisi

        BUTIRAN PEMBELIAN

        Produk Kuantiti Harga (RM)
        Seminar Kenal Huruf 26 November 2022
        JUMLAH
        JUMLAH KESELURUHAN (RM)
        Caj Perkhidmatan Peniaga (RM)

        BUTIRAN PELANGGAN

        Log Masuk atau

        BUTIRAN PESERTA